10 tipů na hubnutí po porodu

8218675992_16ca742f18_zSpokojená, krásná a zdravá maminka je ta, co je v pohodě duševně i fyzicky. Jestli vám k tomuto stavu pomůže hubnutí, máme pro vás pár tipů, čeho se vyvarovat a čím si naopak prospějete. Bod nultý: neodkládejte své rozhodnutí na zítra, začněte hned!

  1. Udělejte si pravidelný čas na cvičení, nejlépe na dvoufázový trénink (ráno a večer). Ranní cvičení by mělo být méně náročné než večerní, neměla byste po něm být vyčerpaná. Do
    večerního cvičení byste měla jít mírně unavená (to při pobíhání kolem dítěte jistě nebude problém), ale ještě pořád mít dost sil. Pokud cvičení do svého režimu zařadíte jen jednou denně, i to je mnohem lepší než nic. Jen výsledky uvidíte za delší dobu.
  2. Začněte s aerobní i anaerobní aktivitou. Aerobní pohyb snižuje množství tělesného tuku a zlepšuje funkci svalů (zvyšuje aktivní tělesnou hmotu). Anaerobním cvičením naopak 4253061804_ec19a2db25_zbudujete kondici a posilujete srdce. K hubnutí jsou nutné oba druhy pohybu. Aerobní aktivity zařaďte ráno v délce minimálně 50 minut, anaerobní naopak večer.
  3. Najděte si parťáka. Ve dvou se to táhne líp. Ať už vaším parťákem bude osobní trenér, kamarádka, nebo parta lidí, budete s nimi cvičit lépe (správně) a budete mít o motivaci víc, proč se vydat do fitka nebo do parku.
  4. Podrobte svůj jídelníček kritickému oku. Jíte dostatečně (to znamená ani málo, ani moc)? Je každé vaše jídlo zdravé a vyvážené? Pokud ne, změňte to. Jestli si se skladbou nevíte rady sama, vyhledejte pomoc odborníka, výživového poradce.
  5. Sportujete, jíte správně a ručička váhy se drží na jednom místě jako přibitá? Zařaďte do svého jídelníčku přípravky na podporu hubnutí (třeba ty s kofeinem, zeleným čajem nebo výtažky z bílé vrby).
  6. Nedojídejte po dětech. Děti mají svoje jídlo a svoje porce a vy zase vaše porce a dobu, kdy jíte. Tenhle bod si zapište do paměti červeně. Dojídání musí být konec, máte-li mít příjem a výdej energie pod kontrolou.
  7. Sportujte s dítětem. Nemusíte nutně každou volnou chvilku, kdy vaše dcera nebo syn spí, trávit na rotopedu nebo cvičební podložce. Užijte si pohyb s nimi: choďte a běhejte se sportovním kočárem, o víkendu si udělejte celá rodina výlet na kole, choďte po horách s 4934252120_708edf9a9b_zbatohem upraveným na nošení dítěte. Možností je spousta. A některá fitcentra dokonce nabízejí dětský koutek s hlídáním.
  8. Pokud můžete, kojte. Kojením se hubne nejpřirozeněji. Tedy pokud zachováte energetický příjem jen o čtvrtinu vyšší, než jste měla v těhotenství.
  9. Na každou novou aktivitu se zaměřujte 21 dní. Je dokázáno, že právě taková doba je nutná k vytvoření nového návyku. Takže až se budete chtít vymluvit kamarádce, že dnes opravdu, ale opravdu nemůžete na společné cvičení, nebo až si budete chtít u oběda přidat, vzpomeňte si, že nejtěžší jsou ty první tři týdny. A začínat s nimi znovu a znovu? Komu by se chtělo! Vydržte.
  10. Odměňujte se. Za každý úspěch v hubnutí si dopřejte malou odměnu – třeba si zajistěte na dvě hodinky hlídání, abyste si v klidu popovídala u čaje s kamarádkou (bez zákusku). Protože základ, na kterém lze postavit všechny změny v životě, je duševní pohoda.

Jdete do hubnutí podle našich tipů? Podělte se s námi o to, jak se vám daří shazovat kila, co vám fungovalo a co ne.