Jak na rychlé hubnutí po porodu? Známe osvědčené triky!

measuring-tape-1192445-m (1)Období těhotenství a porod potomka patří v životě drtivé většiny žen k nejkrásnějším okamžikům, na které se jednoduše nedá zapomenout. Ovšem toto období zanechá na ženském těle značné množství změn, jež jsou neodmyslitelně spojeny s obdobím radostného očekávání. Pokud i vás trápí nějaké to poporodní kilo navíc, povadlá kůže nebo další estetické nedokonalosti, díky kterým už vaše tělo není takové, jako v období před porodem, nezoufejte! Máme pro vás několik zaručených rad a tipů, které mohou pomoci s rychlým a efektivním hubnutím také vám.

4182455380_19f61a8569_oNení žena jako žena

Tlak okolí na nás působí ze všech stran. Modelky i známé celebrity se chlubí dokonalým bříškem již několik týdnů po porodu potomka. Fotí kalendáře, dávají „zaručené rady“, jenž spíše vytočí, rozčílí a rozesmutní, nežli doopravdy pomohou. Jak je možné, že vaše kamarádka se již druhý měsíc po porodu ukazuje na plovárně v bikinách? Proč máte do své původní váhy ještě sakra daleko? Tyto a spousty dalších otázek se honí hlavou spoustě žen. A právě zde je nutné uvědomit si, že každá žena je jiná a její tělo reaguje na změny s těhotenstvím neodmyslitelně spojené jinak. Také metabolismus se u každého z nás liší a jeho nastartování po porodu není ani trochu jednoduché. Ke složitému hubnutí po porodu přispívá také skutečnost, že redukčními dietami naděláte více škody, nežli užitku, nehledě na dopady, které může mít takové neúměrné hubnutí na vaše dítě. Jak tedy hubnout zdravě a efektivně, vám prozradíme na následujících řádcích.

Změňte myšlení a nastavte si reálné cíle

8619904945_0265369217_zJakékoli hubnutí vždy začíná uvnitř vaší hlavy. Nastavte si takové cíle, jejichž dosažení je ve vaší aktuální situaci reálné. Nenechte se ovlivňovat okolím ani zaručenými recepty celebrit a modelek. Stanovte si vlastní tempo a průběžné cíle, kterých budete během celého procesu hubnutí dosahovat. Za každý úspěch se nezapomeňte odměnit. Na mysli pochopitelně nemáme přeslazený dortík v kavárně nebo nezdravý hamburger v řetězcích rychlého občerstvení. Takovou odměnou za dobře odvedenou práci může být něco nového na sebe nebo relaxační procedura, jež vás zbaví napětí, stresu a přispěje k pohodě a duševní rovnováze.

Proveďte inventuru svého stravování

1260979195_604f68ae8b_zJak jste se doposud stravovali? Ve spěchu a stresu? Dávali jste přednost spíše polotovarům nebo nějakým rychlovkám, namísto kvalitní a vyvážené stravy? DOST! Zastavte se a na každé jídlo (ačkoli to je s novým přírůstkem do rodiny značně komplikované), si vyčleňte místo i dostatek času. Zaměřte se na pravidelnost a jezte v klidu. Kromě jídla nedělejte nic jiného. Kontrolujte velikost svých porcí a vyváženost jednotlivých jídel. Jezte častěji a v menších dávkách. Zapomeňte na vynechávání jídel, tím byste si příliš nepomohli – ba právě naopak. Ve vašem jídelníčku by se mělo objevovat dostatek vitaminů, minerálů a bílkovin. Vyhněte se naopak všemu, co vaše tělo nepotřebuje – jednoduchým cukrům a nezdravým tukům.

Cvičení není mučení

15249981280_564713cae8_zS cvičením po porodu opatrně. Vaše tělo si zásah, který s sebou přivedení potomka na svět, pamatuje ještě po dlouhou dobu. Proto cvičení nepřehánějte a věnujte se spíše zpevňování svého těla, nežli náročnému silovému tréninku. Vsaďte na pravidelné procházky nebo se zapište se do kurzu jógy, která vám může pomoci se zpevňováním svalů, ale i psychickým vypětím, jež je s obdobím po porodu neodmyslitelně spojeno. Nepočítejte však s tím, že se výsledky vašeho snažení dostaví okamžitě, ale vytrvejte! Obecně totiž platí, že hubnutí po porodu trvá zpravidla tak dlouho jako celé těhotenství.