Jaké doplňky stravy používat pro hubnutí po porodu

1.obrázokPo porodu je běžné postupně hubnout, ne u všech žen však tento často žádoucí jev nastává. Lze jej podpořit nebo vyvolat samozřejmě tradičními způsoby: zdravým jídelníčkem (s ohledem na výživu kvůli kojenému dítěti), přiměřeným pohybem (s ním je po porodu dobré začínat opatrně, ale není nutné se mu vyhýbat) a dostatkem odpočinku (ano, my víme, tohle se matkám radí zbytečně…). Neméně významnou roli v hubnutí po porodu mohou sehrát vhodné doplňky stravy. Které to jsou?

 Spalovače: látky, které „nosí“ tuk spalovat do svalů

Doplňky stravy, které mají za cíl podpořit přeměnu tukových tkání do energie, se nazývají spalovače. Níže zmíněné lze použít pro hubnutí po porodu stejně jako v jiných životních situacích, kdy chce člověk odlehčit svému kardiovaskulárnímu systému (ostatně nejen jemu) a být více fit. Na trhu je široká nabídka těchto doplňků stravy, které pro podporu hubnutí můžeme doporučit: jsou to spalovače například na bázi L-karnitinu, kofeinu, zeleného čaje nebo vrby bílé.

L-karnitin

121216578_66719e0aa0_zL-karnitin je tělu vlastní aminokyselina, která v lidském těle podporuje odbourávání tuků. Při zvýšeném tělesném výkonu je zapotřebí její příjem doplňovat. Přenáší totiž do svalových buněk mastné kyseliny, které se zde spalují na energii. Proto ho používají nejen lidé toužící po zhubnutí, ale také sportovci kvůli formování postavy. A proto se mu přezdívá hit 21. století ve sportu. Zvyšuje tvorbu energie tuků a při jeho konzumaci těsně před sportovním výkonem předchází riziku zranění svalů tím, že zmenšuje svalové napětí.

Proč užívat L-karnitin?

  • zvyšuje aktuální fyzický výkon
  • je vhodný při hubnutí a redukci podkožního tuku
  • stimuluje mozek při vyšší psychické i fyzické zátěži
  • zpomaluje nástup únavy
  • mohou jej používat osoby se srdečními problémy
  • pomáhá ochraně srdečního svalu
  • nemá negativní účinky (je látkou, která se v těle tvoří přirozeně)
  • lze jej užívat nepravidelně (i tak má efektivní působení)

Přirozenými zdroji L-karnitinu jsou maso a mléčné výrobky. Jen minimum ho naopak obsahuje ovoce, zelenina a obiloviny.

Kofein

2909076767_e685884acd_zKofein je alkaloid, který působí jako stimulant i spalovač. To znamená, že zároveň dodává energii i napomáhá k odbourávání tuků. Proto je velmi oblíbený mezi vytrvalostními a silovými sportovci. Při konzumaci kofeinu je důležité dbát na pitný režim, protože dehydratuje. U dlouhodobého užívání navíc hrozí poruchy spánku a paměti, po fyzickém výkonu dochází k vyšší únavě a apatii. U citlivých osob může způsobit třesy končetin, bušení srdce a úzkosti. Doplňky stravy s kofeinem nedoporučujeme užívat večer – nabudí náš organismus a nemuseli bychom usnout. Zajímavé je, že se do těla lépe vstřebává kofein z potravinových doplňků než například z kávy, která je jeho přirozeným zdrojem.

Proč užívat doplňky stravy s kofeinem?

  • napomáhá odbourávání tuků
  • podporuje činnost nervové soustavy
  • dodává energii, oddaluje únavu
  • potlačuje chuť k jídlu (těsně po požití)
  • kofein lze užít nejen při fyzické aktivitě, ale vhodný je také na potlačení únavy řidičů a studentů

Zelený čaj

9206257217_cf7f6b0461_zZelený čaj je populární pro řadu svých příznivých účinků na lidské zdraví, včetně posilování imunity. Jedním z nich je i ten, že díky látkám zvaným katechiny, které obsahuje, zrychluje spalování tuků a zpomaluje ukládání tuku v játrech a dalších částech těla, tedy například v tukových polštářcích kolem pasu. Přitom zelený čaj snižuje hladinu škodlivého cholesterolu v krvi.

Tip: Při redukční dietě lze doporučit kombinace zeleného čaje a kofeinu, jejichž účinky se vzájemně doplňují.

Vrba bílá

2605223163_15f30c59dc_zKůra vrby bílé, která je běžným sousedem rybníků a potoků, obsahuje látku zvanou salicin, což je přírodní derivát aspirinu. Ten kromě toho, že pomáhá při léčení zánětů trojklanného nervu, nachlazení, zánětů v trávicím ústrojí a revmatismu, zklidňuje psychiku, tlumí bolesti, snižuje horečku a podporuje pocení. Ve spojení s látkami guarana a synefrin přispívá zrychlení metabolismu a spalování tuků, proto je součástí mnoha potravinových doplňků na hubnutí.

A jaké přípravky na hubnutí po porodu raději nepoužívat?

Některé látky obsažené v přípravcích na hubnutí mohou být po porodu a pro kojící matky spíše komplikací, než pomocí. K těm, kterým je třeba se v tomto vyvarovat, patří například doplňky s vyšším obsahem vlákniny. Nadbytečný příjem vlákniny totiž může bránit vstřebávání důležitých živin v tenkém střevě. Proto je lepší užívat přípravky s vlákninou až delší dobu od porodu (například 2 roky).

Zajímají vás účinky dalších doplňků stravy, které jsou dostupné na našem trhu? Přečtěte si o nich více v článku Doplňky stravy na hubnutí – opravdu pomáhají?