Kdy začít hubnout po porodu? Když se na to cítíte

beh (1)Než se začnete po narození potomka bezhlavě pouštět do rychlých a „zaručených“ diet, na chvíli se zastavte. Narodilo se vám dítko a ano, máte nějaké ty kilogramy navíc, to už k tomu zkrátka patří. Těhotenství je pro každou ženu velmi náročným obdobím završeným náročnými hodinami při porodu. Proto si tělo nezaslouží zběsilé pokusy o hubnutí s pomocí diet, spíš uvítá pestrou a pravidelnou stravu a nějaké to cvičení k tomu. Kdy ale se cvičením začít?

Odpočívejte a choďte na procházky

spanek (1)Při šestinedělí si dopřejte klidu tolik, kolik bude možné. Užívejte si právě narozeného dítka, odpočívejte a nabírejte ztracenou energii. Doporučeným pohybem v šestinedělí jsou jen pravidelné procházky s kočárkem, které vám jistě prospějí, protože tímto nenáročným pravidelným pohybem budete tělu dávat najevo, že se vracíte do běžného životního stylu a tempa. Taková stimulace se vyplatí, tělo by bez ní nemuselo návrat po porodu pochopit a přebytečných kilogramů už byste se nemusely zbavit.

Dejte na svou intuici

Každá maminka může začít cvičit už v porodnici, druhý den po porodu, když se na to cítí. Jednoduché cviky proti krevním sraženinám v dolních končetinách se dají zvládnout, stačí jen propínat špičky a pokrčovat nohy v kolenou.

4252269469_41d2bb234d_zUž dva nebo tři dny po porodu můžeme přejít k posilování pánevního dna a břišních svalů (po císařském řezu až po konzultaci s lékařem). U každého těla může být potřeba času na regeneraci odlišná. Některé maminky se skončením šestinedělí obcházejí dokola města i lesy s kočárkem, některé se cítí ještě dva měsíce slabé a potřebují spíše pasivní odpočinek. I krátká procházka je ale lepší než žádná. Následovat může jízda na kole nebo běh. Po šesti měsících od porodu přijde čas i na náročnější aktivity, jako například na zumbu nebo aerobic. Dejte na svou ženskou intuici a do tempa se dostávejte tak, jak vám radí vaše tělo.

Nutno dodat, že i hubnutí po porodu je individuální. Jsou ženy, které o kilogramy po porodu přicházejí samy a brzy se vrátí na svou původní váhu. Bohužel je i druhá kategorie žen, která hubne velmi pomalu. Nikdy to ale nevzdávejte. Jde přece nejen o pěkné tělo, ale i o vaše zdraví.

Závěrem

387443411_605c948db9_zPokud se chcete po porodu zbavit kilogramů, které vám při těhotenství přibyly, zvažte pravidelnou a vyváženou stravu doplněnou o kojení a pohyb. Ten přitom může být velice příjemný, zvlášť pokud se vydáte na procházku s kočárkem i s jinou pyšnou maminkou. Náročnější aktivity vždy volte podle toho, jak se cítíte. Není důležité začít co nejdříve, důležitější je v pohybu i stravě setrvat a zbavit se tak nechtěných kilogramů jednou pro vždy.

Zamyslete se také nad tím, co jíte. Snažte se jíst pestře, nepřejídat se, ale nehladovět. Jezte pouze jídlo určené pro vás v konkrétní hodinu a vyvarujte se nekontrolovaného dojídání po dítěti.